+48 504 019 780
Blog

Czy sushi rzeczywiście jest zdrowe?

Czy sushi to danie zdrowe, a może należy uważać je za zwykłą przekąskę? Okazuje się, że zdania na ten temat są dość mocno podzielone. Z jednej strony sushi zawiera składniki, które mają sporo cennych właściwości. Ryby stanowią np. bogate źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych z grupy omega-3, a warzywa zawierają liczne witaminy i minerały. Ponadto sushi zawsze przygotowywane jest ze składników świeżych.

Nori, a więc wodorosty, w które zawija się sushi maki stanowią również źródło witamin i minerałów, w tym jodu, którego brakuje niemal wszystkim Europejczykom. Jednak, podstawowym składnikiem sushi jest biały ryż o wysokim indeksie glikemicznym. Dodatkowo do przygotowywania tej potrawy wykorzystuje się też biały cukier. Wprawdzie miesza się go z octem, ale i tak zmiany w jego indeksie glikemicznym są niemal niezauważalne.

Wiele zależy od tego, jaki rodzaj sushi się wybiera. Lepszym rozwiązaniem będzie sushi zawierające ryby, warzywa czy tofu, a nie te z majonezem czy żółtkiem jaj. Aby ograniczyć ilość spożywanych na co dzień węglowodanów wystarczy wybierać nie klasyczne maki, ale temaki, a więc rożki, które wypełnia się samodzielnie, według własnego gustu i upodobań.

Ponadto, przygotowując sushi w domu, można zamiast ryżu białego wykorzystać ryż brązowy. W Japonii uznane byłoby to za profanację, ale dla zdrowia można zrobić wiele. Niestety taki ryż gorzej się klei.

Dieta z sushi

Czy osoby, które są na diecie redukcyjnej mogą jeść sushi? Sushi o niewielkiej zawartości ryżu nie wpłynie na dietę zbyt negatywnie. Jednak gorzej z sushi, w którym ryż jest składnikiem najważniejszym. W takiej sytuacji trzeba stawiać na sushi robione w domu np. z modyfikowaną zaprawą, pozbawioną białego cukru czy z brązowym ryżem.

Osoby, które się odchudzają, na ogół nie mają na celu wyeliminowania z diety określonych składników pokarmowych, ale przede wszystkim liczenie kalorii. Wówczas sushi jak najbardziej można jeść, ale nie codziennie. W praktyce jedna rolka maki to jedynie 20-80 kcal, w zależności od zastosowanych dodatków.

Sushi często jest przedstawiane jako potrawa niezdrowa, której nie wolno jeść na diecie odchudzającej. W praktyce nie ma jednak co popadać w paranoję. To danie bardzo popularne w Japonii, a tam osób z nadwagą czy otyłością raczej nie ma.

Jakość składników

 Wysokiej jakości składniki do przygotowania sushi gwarantują najwyższe walory smakowe dania. Możemy tego doświadczyć, korzystając z różnych restauracji lub barów sushi. Wyłącznie oryginalne produkty bezpośrednio importowane od najlepszych, sprawdzonych producentów pozwolą stworzyć zdrowe, pełnowartościowe i smaczne sushi w każdej odmianie. Sklep Daichi.pl oferuje produkty kuchni azjatyckiej najwyższej jakości i w najlepszych cenach. Do ich stałych klientów należą między innymi: Iglotex, Bid Food Farutex, Izumi Sushi czy Sushi Corner.

Skomentuj wpis

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Color
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping